Kto czyta bloga i czeka na zdjęcia oraz relację, wreszcie się doczekał! Po pierwszym udanym odcinku mojego otwartego przelotu EPKA->EPLS przyszła pora na drugi. Długo oczekiwałem w Częstochowie, dlatego trochę podsumowania tej wizyty.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKkaOCq5uWNcIooFYq8g4y0D4CHpCpp-L-SeXCT3TZ8QkV7U4RveGbGFCqR_Giiy-8cmtX2N2NsaL4OW6gMTrenIMXaQEI9AUcpkKwV_Ezkk0v7QGJEcQWMhwJ0uUc1juroXtOgHqlG0s/s400/DSCN0088.JPG) |
Na EPKA przed startem |
Warunki na trasie nie były złe - noszenia chwilowe nawet ponad 2,5m/s, średnie około 1,5-1,7. Pułap noszeń 1400m nad EPKA.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEig3j1TdkTCm_geYhLSId2szrLV5ki22qElT9TOXduwbKwpJA5cp9fZ54NhldTjz8BXMt_2xd_ry1mUZ52JzEXnX5SOpzRtkRyayCZJjVbIHLb7ZojKdYli4wm_9FiqEaHEjKmNs564drg/s400/DSCN0092.JPG) |
Nad EPRU |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIQgBGZItyqA4YwNHpmQy6FScAWIFE88QRZ8ko4sqJ3hClpt-KxxphY7megcefNMBVe3U5GiwCln4h0slaX9d9_KRYS80fLoqMOKwjqGRDPxmH6-rNbMP2aOJN43Nj5P76b3Qyp9I6zqI/s400/DSCN0094.JPG) |
"SO" po lądowaniu na EPRU |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJVO2IWq1687WhvCk9hrjEUAuQQTHupnNtJOCuZCwdrFFjZAjHcErujjdqMZ-I5wsNM-pOQBGGk3jC6FlFLQR2egjFKAV9g2qK9LOKP5GvKWx0i_OBAw3VxeRW1Z-gl5XVRJYoz8QoKbg/s400/DSCN0095.JPG) |
Plejada gwiazd - na pierwszym planie Zbyszek Nieradka w ASG 29 "PL" |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgV251GQGLtaD5WFyUCMlwcQBpKdMM9d6yzpq1zxBebnhx7HHe0X9rrZSyElZZ8e9d4IVs5n1R737QQkZoJoXF33awshTmkot3YNveRcLkEK0z0JRr-gGIFte6RVOCMr2dSAAU4R4akfEE/s400/DSCN0112.JPG) |
Janusz Centka przy ASH26E |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhe11SdAnje_CFsWiCcjiGgQqObQhgUkjLOTp61uYcpkvcet1kQglZyENblHtOVQUyzasYaSm_XDOdhw6OOO3eK9wssZrSLZ6s6DNTiGePSq3tSzBbfvwYHk_bGjhNuRv9U5YBNtWPPb9I/s400/DSCN0101.JPG) |
Zdjęcie zagadka - do jakiego polskiego szybowca są to skrzydła? |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3ZSVrI5qxy3GYjbUZS5sK7VyzQlwYhP5UTgiyHpL3mhKqi9KhwkZiGHhXZdp2ngY7kORLwoT1W5nRL_BHuFaJXb4LujmEuxuJu_5I06Euji461rozaLEhcy0ZU5wuZQy-ylgCiVER4Uw/s400/DSCN0108.JPG) |
Mateusz Szymbara laszuje Jantara 2B |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjlCDqqpa0a7SvIcb18MtP2d6ijKgEOrMHlPvcc6tBkBARlF2mIgzbk46eI0V1uB5UzI-zpSBs73PFwvCpPsD37Seakm2kW6Bc12mOpAY8HVMputLGwjCwvMSl4oBj-P3hc_GYnfP475qI/s320/DSCN0143.JPG) |
"SO" w Częstochowskim hangarze. |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyoJoXc-eNxyzfx3VlMx9VoOUh9RpfonZ7baCD89ymiCZkChmtVkYOd6TIlc9fo3HR_6wKLXp5BWzvYbK2kGAiSHNm32K6RGtrztTU5CSiRpn_4z40LvITSLdNlC3BUoXF9QV6TnhSR4w/s200/DSCN0142.JPG) |
'Rozwiązanie zagadki - SWIFT ! |
Po zahangarowaniu "SO" udałem się na grilla i spanie. (dzięki uprzejmości Wojtka Ścigały miałem gdzie spać, za co bardzo dziękuje!)
Poranek przywitał bezchmurnym niebem i zachodnim wiatrem, co mnie wcale nie cieszyło. Bardzo szybko zaczęła się podnosić temperatura aby osiągnąć prawie 30 stopni już przed 12.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiaY26WFcSzbiLSwBCv6-vpdQ5Y4Sego-cqzIyWRu-fz4vrFNdlqG2VzX7GG_qMtlp3JxwqaV3zc_UFzRV8dq3Iyho0Ega2eDkYd7c8PdICLJC8coZKmfBNKY0fWiwFIH1MZwsc_whlWFk/s400/DSCN0149.JPG) |
(godzina źle ustawiona) |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiTfE1abOIxL5rFAt7dxlTRx0HdYLwIsFQjvXuaQWIczkdkO0fTkqfqmiFq9ADjyTgnI7lK2EzR89QQXC78N4MGrrbA_iACglJKWPbRPIrHHB4qPXlu8kYjJLWtDXPrQz-II5WskocTc2c/s400/DSCN0148.JPG) |
1 LiK PRz spotkanie na EPRU |
Wystartowałem do przelotu. Drugi komin do 1500m nad Rudniki, i średnie noszenie ponad 2 m/s, nastroiły mnie pozytywnie. Wiatr u góry wiał tylno boczny dla mojej trasy. Przesuwałem do przodu, a odległość do EPLS=216km powoli topniała. Po 2h minąłem trawers Ostrowa. 35km przed Lesznem już szykowałem się do pola, na 400m, ale coś podrzuciło, założyłem i ponad 1,5 średniego. Wykręciłem dolot i ruszyłem w stronę EPLS. Na 15km od lotniska zgłosiłem się na kwadrat, zgłosiłem dolot i grzecznie wejście w krąg. Na kręgu mała konsternacja w eterze, co to za Jantar nadleciał na krąg. Po wylądowaniu i zameldowaniu na kwadracie zostałem spytany czy mnie przycholowali z Częstochowy nad Leszno, bo tu na EPLS nikt normalnej termiki nie uświadczył.
Zadowolony z przelotu zagrajcarowałem Jantara przy stojącym już naszym Juniorze V1.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiw2_kMh0JmfjROYFWhdrwE43qd0r-es24nY-4U2DacedpyL_v7f99IqqAYXZel0QnXvHb1YlpxwsHysJ41lGhnLvSOdBnIhrahfsUk_PTerjbGwQ6QsdbR2wUk2ShQUiUGX8w_5IRxJ8g/s400/DSCN0162.JPG) |
Nasze maszyny na leszczyńskiej ziemi. |
|
|
Po zjedzeniu obiadu mieliśmy okazję obejrzeć piękny pokaz w wykonaniu pary Żelaznych, jakiego nie uświadczycie na pokazach ze względów bezpieczeństwa (loty na publikę i nad publiką są mocno ograniczone).
Dzisiejszy dzień natomiast zakończył się manwrami wspólnie z Koralem i Romanem gdyż silny wiatr wywiał nas ze startu. Jutro ma być lepiej!
Do miłego !
JJ